Marketingul de conținut este o metodă de marketing concepută pentru a atrage un public țintă potențial, a stârni curiozitatea clienților și a oferi claritate celor care interacționează cu conținutul brandului.
Astăzi, odată cu avantajele tehnice și intelectuale oferite de social media pe internet, conținutul generat de utilizatori a devenit o practică comună. Conștientizarea a crescut, iar acum consumatorul este mai interesat de conținutul informativ care generează valoare pentru el decât de conținutul irelevant; prin urmare, va urmări și va fi mai fidel mărcilor care îl ascultă și îl încurajează. Marketingul de conținut intră în acțiune prin crearea de conținut informativ, valoros, precis, actualizat și consecvent pentru subiectele de interes ale publicului țintă prestabilit. Scopul său este de a transforma publicul țintă potențial în clienți care generează venituri.
În timp ce metodele tradiționale de marketing încurajează clienții să cumpere produse și servicii, marketingul de conținut oferă conținut captivant și interactiv. Pe scurt, oferă mai mult decât simplul mesaj promoțional "vă așteptăm în magazinul nostru!" Prin conținut captivant, brandul dezvoltă conexiuni emoționale cu clienții. Scopul marketingului de conținut este să atragă clienții, și nu să îi împingă către o acțiune, iar în acest fel, brandurile se fac îndrăgite de către aceștia, ceea ce, în esență, implică o alegere liberă. Marketingul de conținut generează fani ai brandului și consolidează relația cu clienții.
Ei bine, ce oferă aceste relații unui brand? Într-un cuvânt: Fidelitate! Prin urmare, trebuie acordată o atenție deosebită campaniilor de fidelitate și strategiei de conținut unic pe care brandul tău o creează pentru a se asigura că este întotdeauna axat pe client. Ceea ce înseamnă pe scurt că întregul conținut trebuie să construiască relații cu clienții prin marketing de conținut "relevant", "captivant" și "personal".
Site-ul tău web, blog-ul sau aplicația mobilă trebuie să fie solide din punct de vedere tehnic și să ofere o experiență de utilizare bună și de calitate. Harta corectă a site-ului ar trebui să fie creată astfel încât utilizatorii să poată ajunge rapid la acțiunea dorită. Un vânzator de cărți vrea să apară primul în listă atunci când se introduce cuvântul "carte" în motorul de căutare. Toate brandurile doresc să fie cele mai cunoscute, de încredere și preferate de către clienți în domeniul lor de activitate. Acest lucru este posibil doar cu ajutorul marketingului de conținut. Conținutul potrivit oferă experiența potrivită pentru client. Experiența pozitivă a utilizatorului aduce cu sine o referință pozitivă, conducând la alegerea brandului de către tot mai mulți clienți.
Marketingul de conținut adecvat trebuie să fie disponibil. Poți crea conținut interesant și de calitate care să vizeze publicul tău țintă; totuși, conținutul poate să nu fie văzut de utilizatori. Pentru a fi vizibil, conținutul tău trebuie generat conform regulilor de SEO. Ar trebui să obții cea mai mare vizibilitate prin monitorizarea constantă și îmbunătățirea continuă a strategiei tale de SEO.
Content-ul tău ar trebui să fie deosebit, să se potrivească cu identitatea brandului și să poată îndeplini nevoile publicului tău țintă. Content marketing-ul de succes se realizează prin "conținut corect" și o strategie de conținut completă. Strategia de conținut ar trebui să fie consecventă și în continuă dezvoltare. Astfel, te asiguri nu doar că ești preferat de clienți, dar poți și să creezi fidelitate față de brand.
Conținutul care este de așteptat să fie preferat de clienții potențiali ar putea să nu fie apreciat. În cadrul marketingului de conținut, în primul rând, ar trebui să se facă o analiză a publicul țintă pentru a înțelege clienții potențiali și nevoile acestora. În plus, ar trebui să se colecteze informații detaliate ținându-se cont de situația concurenților și a pieței actuale.
Ca urmare a datelor colectate, ar trebui să fie stabilită o strategie completă referitoare la modul de a ajunge la utilizatorii țintă (social media, newsletter, blog, video, etc.), ce conținut ar trebui produs, limbajul de brand, etc Nevoile clienților ar trebui să fie bine identificate și înțelese pentru a se asigura că brandul ajunge la publicul țintă pentru produsele și serviciile lor și nu la utilizatori aleatori.
Conținutul organic ar trebui legat de utilizator ca rezultat al cercetării efectuate și a strategiei dezvoltate. Orice feedback primit ar trebui raportat, iar actualizările de strategie nu ar trebui evitate. Un brand care implementează strategia de marketing potrivită poate deveni în timp brandul preferat cu efect de "avalanșă". Astăzi, datorită tehnologiei, publicul potențial poate fi atins într-un timp mult mai scurt decât în trecut, iar firmele au capacitatea de a înțelege clienții în profunzime și de a produce conținut relevant și captivant pentru ei.