Analiza web și optimizarea ratei de conversie îți permit să evaluezi traficul pe care-l atragi pe site în cel mai eficient mod și te direcționează să obții acțiunile pe care le dorești pe site-ul tău.
Trebuie să măsurați tot ceea ce considerați că ar trebui să faceți pentru a vă dezvolta site-ul.
Toate companiile sunt obligate să monitorizeze performanța site-urilor lor și să urmărească cei mai importanți indicatori cheie de performanță (KPI) pentru strategia lor de afaceri, cu scopul de a afla dacă au succes și pentru a determina ce trebuie făcut pentru a dezvolta afacerea. Cu toate acestea, în multe companii există o lipsă gravă de conștientizare în această privință, iar o majoritate covârșitoare a business-urilor iau decizii bazate pe "sentimente". Pentru ca dumneavoastră să luați deciziile corecte pentru site-ul dumneavoastră, trebuie să vă înțelegeți utilizatorii și să acționați în conformitate. Aici intervine analiza web.
Analiza web reprezintă ansamblul complet de metrici și analize de date pentru a înțelege mai bine comportamentul utilizatorilor pe site-ul sau aplicația dvs. web. Platformele de analiză, precum Google Analytics, Yandex Metrica, Amplitude, Mixpanel, Facebook Analytics, măsoară și înregistrează acțiunile și comportamentul utilizatorilor, cum ar fi numărul de vizitatori pe site-ul sau aplicația dvs., de câte ori revin, câte pagini au vizitat, cât timp au petrecut pe site, și ce obiective au atins.
Sempeak are experiență în toată gama de software-uri de analiză și poate satisface cerințele dumneavoastră în acest domeniu, prin raportarea și interpretarea datelor de analiză, și, în plus, prin îmbunătățirea datelor colectate pe baza experienței noastre în acest domeniu.
Este o acțiune complexă în mai multe etape menită să formuleze concluzii semnificative despre comportamentul utilizatorilor. Deoarece majoritatea site-urilor nu dispun de o colectare serioasă de date, ideile tale despre vizitatori vor fi mereu incomplete, iar deciziile tale vor fi întotdeauna bazate pe această informație incompletă.
Prin urmare, Sempeak:
Reprezintă un set de acțiuni care vizează creșterea ratelor de conversie ale obiectivelor tale de afaceri prin teste și analize menite să direcționeze vizitatorii către acțiunile pe care le dorești.
Nu putem ști dinainte ce impact vor avea schimbările pe care le vei face pe site-ul tău asupra rezultatelor si nici nu vom face modificări nevalidate pe site după propriul nostru plac. Sempeak creează diverse scenarii de testare analizând datele colectate pe site prin serviciul de optimizare a ratei de conversie. Aceste scenarii sunt apoi secvențiate în funcție de factori precum impactul potențial, ușurința aplicării și importanța lor. Apoi, se dezvoltă și se publică teste controlate, iar rezultatul obținut nu depinde de factori precum sursa traficului, caracterul sezonal și modificările de campanii. La finalul testului, rezultatele sunt analizate, iar rezultatele pozitive sunt identificate și implementate permanent pe site.
Există posibilitatea ca varianta testată să nu producă rezultatul așteptat, dar acest lucru nu înseamnă neapărat că studiul a eșuat. În urma analizei rezultatelor testului, acestea devin date importante pentru testele ulterioare și cresc procentul de obținere a rezultatelor pozitive pe viitor.
Pentru a determina ce date vor fi colectate pe site-ul tău, se pregătește un document care transformă obiectivele și KPI-urile în parametri și valori. În această etapă, se elaborează un cadru personalizat de analiză web în funcție de strategia ta de afaceri, și se implementează instrumentele de analiză selectate pentru a colecta date.
Apoi, datele colectate sunt analizate și se extrag informații pentru a susține deciziile afacerii tale, a crește performanța campaniilor tale de publicitate și a fi utilizate în elaborarea de ipoteze. Se pot folosi date cantitative provenite din instalări, precum și din sondajele de pe site și teste de utilizabilitate. Analiza poate varia de la analiza fundamentală a traseului de cumpărare în comerțul electronic la analiza câmpurilor din formulare.
Se creează scenarii posibile de testare pentru site-ul web prin combinarea analizei efectuate și a informațiilor suplimentare pe baza cunoștințelor experților noștri. Aceste teste, pe care apoi le evaluăm conform cadrelor noastre de testare, sunt prioritizate și se elaborează un plan de acțiune. În acest fel, avem un sistem care poate fi foarte eficient, ușor de implementat și un plan de acțiune viitor care poate fi remodelat în funcție de teste de tip priority.
Testele sunt pregătite pe platformele de optimizare și sunt supuse unui proces de control al calității pentru a se asigura că funcționează corect în condițiile vizate. Testele sunt, de asemenea, monitorizate atent în raport cu problemele care ar putea apărea în timpul publicării testului. Testele la nivel de bază în etapa de dezvoltare sunt efectuate direct de către noi pe platformă. Cu toate acestea, această variație este aplicată pe platforma de optimizare prin colaborarea strânsă cu echipa ta de software la teste care necesită dezvoltare complexă.
Cu sau fără un serviciu de testare, în urma rezultatului analizei se creează rapoarte care corespund strategiei tale de afaceri și îți satisfac nevoile. Rezultatele testelor sunt, de asemenea, analizate în detaliu în funcție de diferite segmente și apoi raportate, fiind astfel utilizate ca date în teste ulterioare.